Persbericht "Doe maar dicht maar"

Persbericht d.d. 12 mei 2019
Opnieuw enorm succes voor leerlingen Rutger Kopland School ( st. VO Eemsdelta) bij dichtwedstrijd ‘Doe Maar Dicht Maar’!

Maar liefst 12 leerlingen van de Rutger Kopland School in Siddeburen hebben deze week te horen gekregen dat ze winnaars zijn van de dichtwedstrijd Doe Maar Dicht Maar 2019.

Kunst-, literatuur-, en poëzie onderwijs De Rutger Kopland School in Siddeburen besteedt veel aandacht aan kunst-, literatuur-, en poëzieonderwijs. De school organiseert hiervoor jaarlijks vele projecten met de leerlingen. Zo namen de leerlingen ook dit jaar weer deel aan de dichtwedstrijd ‘Doe maar dicht maar’. Deze week werd de uitslag bekend gemaakt van de dichtwedstrijd. Docenten van het vak Nederlands hielden met belangstelling de website van het Poëziepaleis in de gaten. De verrassing was groot dat maar liefst 12 gedichten in de prijzen waren gevallen. De leerlingen deden de naamgever van de school eer aan!

Opmerkelijke prestatie De prestatie is des te opmerkelijker als je bedenkt dat de school in Siddeburen niet erg groot is. “Ieder jaar hebben we wel winnende gedichten. Een paar jaar geleden waren het er 11, dat vonden we toen heel bijzonder. Maar dat we dat nog konden overtreffen is werkelijk heel mooi!” aldus mevrouw Zuiderveen, locatieleider van de school in Siddeburen. Ook zei ze: “Ik ben trots op de leerlingen en op de docenten die de leerlingen lesgeven in literatuur en poëzie”. De collega’s van Nederlands, Didy Pijpker, Marijke Groeneveld en Gerrit Heikens boden de klassen een lessenserie aan waarna er per leerling 3 gedichten werden geschreven. Dit jaar was er zelfs een heel project van gemaakt met gastlessen van dichter Arjen Boswijk en kunstenaar Willem Kolvoort.

Twaalf winnaars Van de honderd uitgekozen gedichten werd